Gå til innhold

1 For øvrig, søsken, ber og oppfordrer vi dere i Herren Jesus: Dere har mottatt og lært av oss hvordan dere bør leve og være til glede for Gud, og slik lever dere allerede. Men dere må gjøre enda større fremskritt i dette!

Påloggingshjelp for bokhandlere

Ofte stilte spørsmål.

  1. Hva betyr ”aktivere konto”?

  2. Hvem kan aktivere konto?

  3. Jeg får ingen e-post etter å ha skrevet inn kundenummer og klikket ”Aktiver konto”.

  4. Jeg får feilmeldingen: Din konto er allerede aktivert for dette kundenummer. Vennligst logg inn i stedet. Har du glemt ditt passord, kan du klikke på lenken 'Har du glemt passordet?'

  5. Hva skal jeg gjøre når arbeidsforholdet avsluttes og jeg har brukt en personlig e-postadresse som brukernavn?


1. Hva betyr "aktivere konto"?
Ved å aktivere bokhandelens konto får du tilgang til kjøpshistorikk og faktura. Etter at du har skrevet inn kundenummeret og klikket "Aktiver konto" vil påloggingsinformasjon umiddelbart sendes til bokhandelens e-postadresse slik den er registrert hos Bibelselskapet/Verbum Forlag. Kundenummeret tilsvarer bokhandelens FS-nummer. Kjenner du ikke kundenummeret, send mail til ordre@bibel.no.

2. Hvem kan aktivere konto?
Funksjonen ”Aktivere konto” gjelder kun ved førstegangspålogging. Bokhandlere som tidligere har logget seg inn i nettbokhandelen (www.bibelbok.no eller www.bibel.no) skal alltid senere benytte vanlig "Logg inn" med e-postadressen som brukernavn og selvvalgt passord. Har du glemt passordet, klikker du på lenken med samme navn for å få tilsendt nytt passord.

3. Jeg får ingen e-post etter å ha skrevet inn kundenummer og klikket ”Aktiver konto”.
Send e-post til ordre@bibel.no med opplysninger om ditt kundenummer og bokhandelens offisielle e-postadresse. Senest neste arbeidsdag vil du få melding om at kontoen kan aktiveres på nytt.

4. Jeg får feilmeldingen: Din konto er allerede aktivert for dette kundenummer. Vennligst logg inn i stedet. Har du glemt ditt passord, kan du klikke på lenken 'Har du glemt passordet?'
Fyll ut bokhandelens e-postadresse under overskriften ”Logg inn” og skriv inn passordet. Kjenner du ikke passordet har du valget mellom å dele brukerinformasjonen (se punkt a/b nedenfor) eller opprette en ekstra pålogging:
• Alternativ a: Innhent opplysninger om passordet hos den som logget seg på først. Slik deler dere samme e-postadresse og passord til pålogging.
• Alternativ b: Klikk på lenken ”Har du glemt passordet?” Dersom du oppgir en e-postadresse som allerede er registrert av Bibelselskapet/Verbum Forlag vil du umiddelbart få tilsendt informasjon om nytt passord.
• Alternativ c: Opprett ny ekstra pålogging. Registrer deg som ny bruker i bokhandelens navn og med en unik e-postadresse som for eksempel "navn.navn@bokhandel.no". Gjennomfør deretter handelen uten tilgang til gammel konto. Først etter en manuell behandling ved Bibelselskapets/Verbum Forlags ordrekontor vil du få oversikt over rabatter og tilgang til kjøps- og giverhistorikk.

5. Hva skal jeg gjøre når arbeidsforholdet avsluttes og jeg har brukt en personlig e-postadresse som brukernavn?
Overfør brukernavnet til din etterfølger eller en annen person i bokhandelen. Dette gjør du ved å klikke på lenken ”Har din e-postadresse endret seg siden sist?”. Legg deretter inn den nye e-postadressen.