Gå til innhold

6 Men da jeg var underveis og nærmet meg Damaskus ved middagstid, strålte det plutselig opp et lys fra himmelen rundt meg.

Navning av bibler

På grunn av ferieavvikling vil det ikke preges navn på bibler og bøker i perioden 26. juni til 1. august.

Påloggingshjelp for bokhandlere

Ofte stilte spørsmål.

  1. Hva betyr ”aktivere konto”?

  2. Hvem kan aktivere konto?

  3. Jeg får ingen e-post etter å ha skrevet inn kundenummer og klikket ”Aktiver konto”.

  4. Jeg får feilmeldingen: Din konto er allerede aktivert for dette kundenummer. Vennligst logg inn i stedet. Har du glemt ditt passord, kan du klikke på lenken 'Har du glemt passordet?'

  5. Hva skal jeg gjøre når arbeidsforholdet avsluttes og jeg har brukt en personlig e-postadresse som brukernavn?


1. Hva betyr "aktivere konto"?
Ved å aktivere bokhandelens konto får du tilgang til kjøpshistorikk og faktura. Etter at du har skrevet inn kundenummeret og klikket "Aktiver konto" vil påloggingsinformasjon umiddelbart sendes til bokhandelens e-postadresse slik den er registrert hos Bibelselskapet/Verbum Forlag. Kundenummeret tilsvarer bokhandelens FS-nummer. Kjenner du ikke kundenummeret, send mail til ordre@bibel.no.

2. Hvem kan aktivere konto?
Funksjonen ”Aktivere konto” gjelder kun ved førstegangspålogging. Bokhandlere som tidligere har logget seg inn i nettbokhandelen (www.bibelbok.no eller www.bibel.no) skal alltid senere benytte vanlig "Logg inn" med e-postadressen som brukernavn og selvvalgt passord. Har du glemt passordet, klikker du på lenken med samme navn for å få tilsendt nytt passord.

3. Jeg får ingen e-post etter å ha skrevet inn kundenummer og klikket ”Aktiver konto”.
Send e-post til ordre@bibel.no med opplysninger om ditt kundenummer og bokhandelens offisielle e-postadresse. Senest neste arbeidsdag vil du få melding om at kontoen kan aktiveres på nytt.

4. Jeg får feilmeldingen: Din konto er allerede aktivert for dette kundenummer. Vennligst logg inn i stedet. Har du glemt ditt passord, kan du klikke på lenken 'Har du glemt passordet?'
Fyll ut bokhandelens e-postadresse under overskriften ”Logg inn” og skriv inn passordet. Kjenner du ikke passordet har du valget mellom å dele brukerinformasjonen (se punkt a/b nedenfor) eller opprette en ekstra pålogging:
• Alternativ a: Innhent opplysninger om passordet hos den som logget seg på først. Slik deler dere samme e-postadresse og passord til pålogging.
• Alternativ b: Klikk på lenken ”Har du glemt passordet?” Dersom du oppgir en e-postadresse som allerede er registrert av Bibelselskapet/Verbum Forlag vil du umiddelbart få tilsendt informasjon om nytt passord.
• Alternativ c: Opprett ny ekstra pålogging. Registrer deg som ny bruker i bokhandelens navn og med en unik e-postadresse som for eksempel "navn.navn@bokhandel.no". Gjennomfør deretter handelen uten tilgang til gammel konto. Først etter en manuell behandling ved Bibelselskapets/Verbum Forlags ordrekontor vil du få oversikt over rabatter og tilgang til kjøps- og giverhistorikk.

5. Hva skal jeg gjøre når arbeidsforholdet avsluttes og jeg har brukt en personlig e-postadresse som brukernavn?
Overfør brukernavnet til din etterfølger eller en annen person i bokhandelen. Dette gjør du ved å klikke på lenken ”Har din e-postadresse endret seg siden sist?”. Legg deretter inn den nye e-postadressen.