Gå til innhold

18 Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mennesket å være alene. Jeg vil lage en hjelper av samme slag.»

Påloggingshjelp for menigheter

Ofte stilte spørsmål.

  1. Hva betyr ”aktivere konto”?

  2. Hvem kan aktivere konto?

  3. Jeg får ingen e-post etter å ha skrevet inn kundenummer og klikket ”Aktiver konto”.

  4. Jeg får feilmeldingen: Din konto er allerede aktivert for dette kundenummer. Vennligst logg inn i stedet. Har du glemt ditt passord, kan du klikke på lenken 'Har du glemt passordet?'

  5. Jeg har behov for å kunne logge meg på flere menigheter, men har bare en e-postadresse.

  6. Flere menigheter/fellesråd er registrert med samme e-postadresse, men jeg ønsker å logge inn på hver enkelt menighet med unike e-postadresser.

  7. Menigheten har ingen egen e-postadresse, kan jeg benytte min personlige e-postadresse som brukernavn?

  8. Hva skal jeg gjøre når arbeidsforholdet avsluttes og jeg har brukt en personlig e-postadresse som brukernavn?


1. Hva betyr "aktivere konto"?
Ved å aktivere menighetens konto får du tilgang til arkivert informasjon som kjøpshistorikk og eventuelt gaveoversikt. Etter at du har skrevet inn kundenummeret og klikket "Aktiver konto" vil påloggingsinformasjon umiddelbart sendes til menighetens e-postadresse slik den er registrert hos Bibelselskapet/Verbum Forlag. Kundenummeret står på gammel faktura. Kjenner du ikke kundenummeret, send mail til ordre@bibel.no.

2. Hvem kan aktivere konto?
Funksjonen ”Aktivere konto” gjelder kun ved førstegangspålogging. Menigheter som tidligere har logget seg inn i nettbokhandelen (www.bibelbok.no eller www.bibel.no) skal alltid senere benytte vanlig "Logg inn" med e-postadressen som brukernavn og selvvalgt passord. Har du glemt passordet, klikker du på lenken med samme navn for å få tilsendt nytt passord.

3. Jeg får ingen e-post etter å ha skrevet inn kundenummer og klikket ”Aktiver konto”.
E-postadressen som er registrert i Bibelselskapets database er foreldet eller viser til en annen e-postkonto enn den du benytter. Velg derfor å registrere deg som "Ny bruker" på innloggingssiden. Sørg for å oppgi menighetens navn i forbindelse med registreringen (navnefelt 1 eller 2). Spesialrabatten vil først bli synlig i nettbokhandelen neste arbeidsdag, men menigheten får likevel full rabatt også på første kjøp.

4. Jeg får feilmeldingen: Din konto er allerede aktivert for dette kundenummer. Vennligst logg inn i stedet. Har du glemt ditt passord, kan du klikke på lenken 'Har du glemt passordet?'
Fyll ut menighetens e-postadresse under overskriften ”Logg inn” og skriv inn passordet. Kjenner du ikke passordet har du valget mellom å dele brukerinformasjonen (se punkt a/b nedenfor) eller opprette en ekstra pålogging:
• Alternativ a: Innhent opplysninger om passordet hos den som logget seg på først. Slik deler dere samme e-postadresse og passord til pålogging.
• Alternativ b: Klikk på lenken ”Har du glemt passordet?” Dersom du oppgir en e-postadresse som allerede er registrert av Bibelselskapet/Verbum Forlag vil du umiddelbart få tilsendt informasjon om nytt passord.
• Alternativ c: Opprett ny ekstra pålogging. Registrer deg som ny bruker i menighetens navn og med en unik e-postadresse som for eksempel forstanderen@varm.menighet.no. Gjennomfør deretter handelen uten tilgang til gammel konto. Først etter en manuell behandling ved Bibelselskapets/Verbum Forlags ordrekontor vil du få oversikt over rabatter og tilgang til kjøps- og giverhistorikk.

5. Jeg har behov for å kunne logge meg på flere menigheter, men har bare en e-postadresse.
• Alternativ a: Benytt en felles konto (f. eks. fellesrådets e-postadresse) og oppgi for hver gang de forskjellige menighetenes ulike leveringsadresser.
• Alternativ b: Opprett unike e-postadresser for hver menighet/enhet. Det er kun denne løsningen som vil gi deg tilgang til all forhåndsregistrert informasjon.

6. Flere menigheter/fellesråd er registrert med samme e-postadresse, men jeg ønsker å logge inn på hver enkelt menighet med unike e-postadresser.
• Hvis du ikke allerede har gjort det må du ”Aktivere konto” med ett av dine kundenummer.
• Velg deretter alternativet ”Har din e-postadresse endret seg siden sist?”. Endre deretter den felles e-postadressen til en unik adresse.
• ”Aktiver konto” med et nytt kundenummer.
• Endre felles e-postadresse til unik e-postadresse for dette kundenummeret. Gjenta pkt c og d til du er ferdig.

7. Menigheten har ingen egen e-postadresse, kan jeg benytte min personlige e-postadresse som brukernavn?
Private e-postadresser kan også benyttes som brukernavn dersom det ikke eksisterer noen egen e-postkonto for menigheten. Vær oppmerksom på at dersom din personlige adresse knyttes til menigheten gir den tilgang til rabattavtaler som kun gjelder for menighetene, og at den samme e-postadressen da ikke kan benyttes ved privat handel.

8. Hva skal jeg gjøre når arbeidsforholdet avsluttes og jeg har brukt en personlig e-postadresse som brukernavn?
Overfør brukernavnet til din etterfølger eller en annen person i menigheten. Dette gjør du ved å klikke på lenken ”Har din e-postadresse endret seg siden sist?”. Legg deretter inn den nye e-postadressen.